torsdag 26. februar 2009

Vinter og drømmen om vår.

Utsikten fra mitt stuevindu en grå vintermorgen. Et øyeblikk mellom to snøbyger. Ja, det er vinter, og det kommer det nok til å være en måned enda. Men likevel er det glimt av vår innimellom. Noen dager er ikke bare grå. Det hender jeg ser blå himmel og sol også. Og de dagene hvor jeg kjenner sola varmer minner om at våren kommer i år også.


Skal det være en iskrem? Bare å forsyne seg (må presisere at fryseboksen ikke er min).
Noen små vårtegn flytter inn hos meg i disse dager. En lilla sommerfugl har fått bolig på badet mitt. Og en vakker krysantemum valgte å slå følge med meg hjem fra butikken i dag. Jeg kan ikke garantere at den stakkars blomsten kommer til å få et langt og lykkelig liv hos meg. Men jeg skal gjøre mitt beste for at den skal trives (selv om jeg slett ikke har grønne fingre).

5 kommentarer:

  1. Ja nå ser det ut til å gå. Har prøvd å legge inn kommentar hos deg i flere dager uten å få det til.
    Takk for kommentar hos meg. Koselig med nye bekjentskaper.
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  2. Hei, så fine bilder! Hvordan får du til å lage sånn foto-monasje egentlig?

    SvarSlett
  3. problemer med å legge inn kommentarer her. Men jeg finner ikke noe feil. Har sjekket alle innstillinger flere ganger. Så jeg skjønner ikke hva som forårsaker det. Håper det bare var et forbigående problem.

    De fotomontasjene lager jeg i picasa3. Så enkelt at til og med jeg fikk det til uten å spørre om hjelp. Og da er det enkelt da. ;)

    SvarSlett
  4. Så fin krysantemum! De er dyrket frem for bruk-og-kast, så bare nyt den så lenge du kan. Hilsen Droopy

    SvarSlett