lørdag 8. august 2009

Bærhøst

I disse dager er min søster og familien på ferie på Kreta. Men familiens minste får ikke være med. Så da er det noen dager jeg må være barnevakt for den nydelige lille voffsen. Han er en snill liten fyr som er enkel å ha med å gjøre.

Og når jeg først befinner meg et sted med bær i hagen, så må jeg bare ut og plukke litt. Et stort kirsebærtre med modne røde bær ble veldig fristende. Og de bærene jeg klarte å få tak i, er nå forvandlet til syltetøy. Det skal sies at det er kirsebær av det sure slaget, så de er ikke egnet til dessertbær. Men i syltet form er de nydelige.

Noen få solbær og bringebær har jeg også funnet. Solbærene er plukket og spist allerede. Og bringebærene er jeg en smule skeptisk til. For de vokser sammen med enorme mengder brennesle. Så jeg vet liksom ikke helt om det er verdt å prøve å få tak i dem...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar