tirsdag 23. februar 2010

Det gamle foto

Jeg har såvidt begynt på mitt store prosjekt med å scanne gamle bilder inn på pc-en min. Noen av dem vil nok dukke opp her i bloggen etterhvert.

Det første bildet som får plass under etiketten "Det gamle foto" er tatt på den gården min farmors slekt kommer fra. Damen på bildet er hennes kusine Anna. Den gården var i sin tid en liten husmannsplass. Min tipp-oldefar fikk kjøpt bruket i 1878 eller 1879. Og det koselige småbruket høyt oppe i dalsiden i en Trøndelagsbygd er fremdeles i drift, og eies av min fars tremenning. Det er et av de stedene jeg gjerne vil besøke når jeg er i hjembygda på sommerstid. Vinteridyllen der oppe kan jeg vel se på med en smule skepsis...

3 kommentarer:

  1. Artig prosjekt! Så fint at bruket fremdeles er i drift :)

    SvarSlett
  2. Kjempearti prosjekt, Anne-Lill. Har nok kanskje noen gamle bilder her jeg også, som du evnt.kan få. Jeg vet jo ikke hvem som er på bildene engang, jeg :-)

    SvarSlett
  3. Så morsomt med gamle bilder! :-)

    SvarSlett