onsdag 11. januar 2012

Nyttårsdrømmer

 Nyttårsforsetter har jeg ikke, men drømmer er det mange av. Jeg opplever altfor mange nedturer til at jeg orker å ha forsetter. Med to alvorlige og invalidiserende diagnoser nytter det ikke med forsetter. Man må ta dagene som de kommer, og håpe at noen drømmer kan oppfylles.


Og jeg innrømmer at jeg blir litt misunnelig på min søster, Sigrid, som har mange toppturer som nyttårsforsett dette året. Jeg skulle ønske jeg kunne henge med på noen av de turene, men jeg vet at det pr i dag er umulig. Men etter å ha tenkt på dette noen dager begynner drømmene å ta form. 

Hvert år har jeg jo en drøm om å gå Jentebølgen. Dette er selvsagt også årets drøm. Selv om man ikke skulle tro det, så er jeg ute og trener nesten hver dag. Og jeg føler at 2012 har startet godt sånn sett. Selv på en dag som i dag har jeg gått en god tur. Og for meg er det god trening å gå tur i våt, tung og kram nysnø. 

Men fremdeles kan ikke Jentebølgen bli en erstatning for toppturer jeg ikke kan være med på. Jeg vil være med som heiagjeng når familien går toppturer. Og jeg venter med glede med mat og drikke til dem når de kommer ned igjen. Men jeg har likevel lyst til å være med til toppen. Og en tanke har slått rot. For selv om de toppene Sigrid har plukket ut er uoppnåelige for meg, så bør ikke en topptur være umulig. Kanskje finnes det en krøplingvennlig topp i nærheten av Håen? Kanskje tar lillesøster utfordringen med å ta en liten topptur sammen med meg?


Det blir kanskje bare en drøm. Men la meg beholde drømmen...

4 kommentarer:

  1. Jeg håper virkelig at du får drømmen om dine toppturer oppfylt i 2012. Man trenger jo ikke komme seg så høyt opp bestandig.....

    Ønsker deg en fortsatt fin dag, og takker for fin blogg.

    SvarSlett
  2. Det finnes både store og små topper, så jeg håper virkelig at du får oppfylt drømmene om en topptur eller fler.

    SvarSlett
  3. Hmmm....du er en av de som faktisk har fått meg til å lage slike forsetter. Jeg vet å verdsette god helse pga.at jeg kjenner slike som deg :-) Vil prøve å holde helsa oppe så lenge jeg kan ! Men om Steinskirka ikke er en stor topp, så er det veldig god utsikt derfra og en fin tur fra hytta. Kan få være med opp dit, det skulle du nok klare...så lenge vi går i ditt tempo. Dessuten finnes det andre ting, sånn som å plukke bær i nærheten av hytta og det kan vi fikse til høsten, vet du :-) OG vi trenger en fin heiagjeng, dersom vi skal nå toppene våre - et CREW....

    SvarSlett
  4. Drømmer er d viktig å ha:-) Jeg håper og tror du vil få noen drømmer oppfylt i år! Kan jeg gjøre noe for å hjelpe, så rop ut:-) Beundrer deg for dine daglige gåturer! Flink er du og står på til tross for sykdom og smerter. Stolt av storesøster<3 Stor klem fra meg:-)

    SvarSlett