onsdag 1. januar 2014

Nyttårsdrømmer 2014

I dag er første dagen hvor datoen slutter med 2014... Spennende...



Kalenderen min er ny. Den er full av blanke ark. Nye muligheter, nye oppturer og nedturer venter. Jeg vet ikke hva året vil bringe. Og jeg sitrer av spenning når jeg setter meg ned og drømmer. For et nytt år gir rom for mange drømmer og mye håp...



Nyttårsaften ble tilbragt hjemme sammen med Sofie-pus. Egentlig var planen å besøke venner på hytta. Men vinterens første forkjølelse satte en stopper for det. Men jeg koste meg hjemme jeg. Og jeg kunne konstatere at pusekatten min ikke ble spesielt redd fyrverkeriet. Litt urolig mens det smalt som verst rundt midnatt. Men absolutt ingen tegn til panikk. 

Og jeg gleder meg til å vandre sammen med katten min det kommende året. Det er fantastisk mye selskap i et lite pelsdyr. Og hun gjør dagene mine til bedre dager. 



Nyttårsforsetter er det ikke mange av. De fleste ryker likevel. Men jeg har et mål om å klare å gå ned to buksestørrelser iløpet av året. Jeg klarte to det siste halvåret av 2013. Og det løpet må fortsettes nå. Det gjør godt både for fysisk og psykisk helse å kvitte seg med litt overvekt. Det gjør det også lettere å nå andre mål og drømmer jeg har for året.

I det hele tatt er det et forsett å ta bedre vare på helsa det kommende året. Jeg kan ikke fortsette å drive rovdrift på meg selv. Jeg må prioritere litt annerledes framover. Trening, kosthold og hvile må bli førsteprioriteten det kommende året. Jeg må bygge opp igjen noe av det jeg har brutt ned de siste årene. Utover det med helse og vekt er det ingen forsetter på lista mi i år. Bare masse drømmer.



Jeg drømmer om å komme meg ut i naturen igjen dette året. Jeg minnes med glede turer jeg hadde i 2012. I 2013 ble det ingen turer i skog og fjell. Dette er en stor drøm å klare igjen. Ikke et forsett, men en drøm... Jeg drømmer også om en ferietur til et sted jeg ikke har vært før... Kanskje Stockholm eller København... Eller kanskje et helt annet sted... Jeg får følge med når billige flybilletter legges ut... 

I en status på facebook i går leste jeg en oppfordring til å starte hver dag det kommende året med positive tanker. Den oppfordringen skal jeg prøve å ta til meg. Selv om jeg vet det kommer krevende dager også dette året, så skal jeg prøve å være positiv. Og jeg tror jeg skal klare det de fleste dagene ihvertfall. For stort sett tror jeg at jeg er positivt innstilt til dagen og livet. Og på de tunge dagene har jeg et lite stripedyr som holder humøret oppe. Ja, også har jeg en super familie og verdens beste venner. Jeg gleder meg til 2014 jeg. 




4 kommentarer:

  1. Nyttårs drømmer er mye bedre enn nyttårs forsetter :-) Håper 2014 vil stå til forventningene og at helsa di vil være stabil <3

    SvarSlett
  2. Lykke til med både mål og drømmer. Godt nytt år!

    Klem fra Vera

    SvarSlett
  3. Drømmer høres mye bedre ut enn forsetter, spør du meg. Blant annet fordi at om det er noe av det du ikke klarer, så føles det ikke så veldig som et nederlag, tenker jeg. Godt nytt år, kjære venn!

    SvarSlett
  4. Takker for gode ønsker alle tre. :)

    SvarSlett