søndag 20. desember 2009

D.D.E

I går var det klart for den siste grytekonserten jeg skulle være bøssebærer på. Da var det heltene mine som sto på scenen. Og med glede kunne jeg se at folk begynte å strømme på. Ja, sannelig ble det fullt på plassen foran scenen.

Og jeg var så heldig å ha en supporter-venn på første rad, som stilte som fotograf for meg. I den trengselen der var det ikke mulig å både samle inn penger og ta bilder.
DDE har jo vært med på grytekonserter i mange år nå. Og jeg er veldig takknemlig for at de år etter år stiller opp for oss. Ikke minst er det godt å høre det de forteller mellom sangene. Det hele handler om å stille opp for de som havner litt på utsiden av velferdssamfunnet. Og det er nettopp derfor jeg har frosset meg gjennom flere grytekonserter i det siste. Det er for at den sultne, den frosne, den ensomme og den rusa skal ha et sted å be om hjelp.

DDE sang flere av sine egne julesanger. Men tok også med E6 og Rompa mi. Om det var julesangene eller Rompa mi som innbrakte mest penger skal være usagt. Moro var det ihvertfall på torvet i går.
Da publikum fikk ønske seg en sang, så var det Verdens fineste stjernegutt som ble ønsket. Og det medførte at en del unger ble ønsket opp på scenen. Man kan jo ikke ha den sangen uten et lucia-kor...

Og når Bjarne avsluttet konserten med å si at de gjerne stiller opp neste år også, da var ihvertfall jeg fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar