onsdag 23. desember 2009

No e DDE jul igjen...

Endelig var det klart for årets kulturelle høydepunkt. Fredag 18. og lørdag 19. desember skulle jeg på konsert. Helt siden fjorårets julekonsert med DDE i Olavshallen har jeg gledet meg til at guttene mine skulle synge inn jula for meg. Ja, jeg tar det helt personlig. Selv om det sitter langt over 1000 andre i salen, så synger og spiller de bare for meg...
Hele showet ble innledet ved at en innleid vikar for Bjarne la fram sine forslag til å redusere utgiftene. Vi fikk også en presentasjon av hans cv. Og jeg lo godt både første og andre kvelden jeg var tilstede på forestillingen. Jeg har lest en eller annen avis-skribent som mente at de kunne spart seg for disse humorinnslagene. Men jeg er ikke enig. Det gjør nemlig godt å le godt og hjertelig innimellom...
At mine venner fra Frelsesarmeen i Trondheim deltok på konserten, gjorde opplevelsen større for meg. Jeg satt i salen og var stolt av de uniformerte som sto på scenen.
En nydelig liten stjernegutt på ni år, fikk meg nesten til å ta fram lommetørkleet. Rørende og vakkert...
Berg skoles julekor gjorde en flott innsats i år igjen. Det er noe befriende og uhøytidelig over et barnekor. Noen står der i sokkelesten, andre i cherroxer. Noen snur gjerne ryggen til publikum. Og det er ikke alltid like lett å holde ballansen på kanten av et trappetrinn. Men sterkest av alt er den vakre sangen som fyller rommet og hjertene...

Og aller mest sitter jeg igjen med en dyp og varm takknemlighet for alt DDE har gitt meg dette året. Det har blitt en del konserter og det har kommet en ny cd. Og ikke minst har de sunget inn jula for meg. Sannelig ønsket de meg god jul også. Og juleklem fra Bjarne har jeg fått. Så nå håper jeg at guttene får en fredelig og god juleferie hjemme hos sine kjære...

4 kommentarer:

  1. Kan skjønne du kom i julstemning :-)

    SvarSlett
  2. Ønsker deg en god og fredelig julefering med dine kjære også :)

    SvarSlett
  3. Jeg får helt ståpels når du tegner og forklarer, det er så vakkert!
    Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul!
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Jeg syns heller ikke at de skulle tatt bort vikaren for Bjarne. Syns det ble en passelig balanse mellom humor og alvor, jeg! Barnekoret fikk i hvertfall tårene til å trille hos meg... Og jeg må ærlig innrømme at Tom og de andre hornmusikantene fra Frelsesarmeen gjorde meg stolt over å høre armeen til. Alt i alt en flott konsert!

    SvarSlett