torsdag 11. mars 2010

My American Dream

Jeg har tidligere gratulert Frøya med gullplate. Nå har jeg fått kjøpt plata, og har hørt den flere ganger. Førsteinntrykket av plata var at den er bedre enn "Jenta Fra Landet". Og etter at den har modnet litt for meg, så synes jeg definitivt at Frøya har tatt et skritt opp kvalitetsmessig. Og jeg kjenner igjen litt fra den første plata til Frøydis Skinnarland "Summersun". Jeg sitter med følelsen av hun er tilbake til litt mer country og litt mindre danseband. Og det er noe som absolutt kler henne godt. "My American Dream" er en blanding av cover-låter og nyskrevne sanger. Det meste er svenske låter som har fått norsk tekst.

Av sangene så må jeg trekke fram "Alt Er Så Bra", "Ekte Texas-skreppe" og " To Pina Coladas" som favoritter. Fengende sanger som får fram smilet hos meg ihvertfall. "To Pina Coladas" har også en morsom tekst mange vil kjenne seg igjen i. Jeg er også litt glad i "Finnes det en annen", hvor hun synger duett med en svenske. Jeg klarer ikke å finne ut hvem det er ved å lese på omslaget. Men det er Lars Lundgren som har vært med og skrive sangen. Og da er det mulig han som er med og synger. Uansett er sangen verdt å høre på.

At plata fikk terningkast 6 hos For Swingende skjønner jeg godt. Det er ei plate Frøydis, og alle de andre som har medvirket, skal være stolte av.

Men den sangen jeg virkelig skulle ønske lå ute på Youtube, slik at jeg kunne blogget den, er "Et Eventyr". Det er en helt nydelig ballade Frøydis har skrevet sammen med sin yngste sønn Thor Håkon. En tekst som forteller om et barn som ikke vil at det skal være krig og sult i verden. Et ønske om å få høre et eventyr som bare inneholder en god verden.

Så mine bloggvenner får klare seg med "Alt er så bra", i et opptak fra "God Morgen Norge" på TV2. Og jeg må bare beklage at det er dårlig lyd på den youtubelinken. Men det er det eneste jeg finner fra ny-plata, bortsett fra tittelsporet som jeg har blogget tidligere.

2 kommentarer:

  1. Jeg liker my american dream - som er i full gang med å gå i oppfyllelse! :D (men Frøydis sin er sikkert fin, den også).

    SvarSlett
  2. Moro at hun gjør det så bra :-))

    SvarSlett