søndag 2. januar 2011

Gave som gleder...

Jeg har ikke tenkt å presentere alle julegavene jeg fikk i 2010 her i bloggen. Men ihvertfall en gave skal få sin plass her, for det er kanskje den gaven jeg kommer til å bruke mest framover. I tillegg er det en gave som framkaller litt varm latter hos meg... 

Det har seg slik at jeg har blitt avhengig av oliven. Grønne oliven med paprika finnes nesten alltid i kjøleskapet mitt. Det blir brukt både som snacks og tilbehør til mat. Smøreost og oliven er ofte pålegg på knekkebrødene jeg spiser til frokost. Og noen av de ytterst få som kjenner til min avhengighet er min niese og kjæresten hennes. De to har i høst vært så snille å være med som sjåfør og bærehjelp når tante har vært på storhandel. At min niese på første turen fikk beskjed om å finne oliven er det som framkaller latteren hos meg. Etter noen runder i butikken kunne hun fortelle at hun ikke fant noen oliven - rett og slett fordi hun ikke visste hva hun skulle lete etter...
Så da jeg på julaften pakket opp en vakker krukke fra dem ble jeg både rørt og glad. For det var en krukke til å ha oliven i. Og det var en utrolig flott gave. Ikke minst fordi jeg ofte blir irritert over de høye og smale glassene olivenene selges på. For den som er storforbruker av oliven, så er det liksom litt kjedelig å måtte lirke en og en ut av glasset. Nå kan jeg bare tømme alt fra glasset over i krukken, og enkelt bruke en spiseskje for å få tak i de olivenene jeg skal ha...

2 kommentarer:

  1. Fin krukke, da ;-)Og oliven...det skal du få ha i fred, hehe...

    SvarSlett
  2. Ja, krukken er kjempefin :-) Og du skal slippe å spise oliven - jeg gjør det med glede helt alene...

    SvarSlett