lørdag 1. januar 2011

Godt nytt år!!!

Ja, nå er det 2011. Og det kommer sikkert til å ta noen dager og uker før jeg slutter å skrive 2010 når brev og dokumenter skal dateres...


Det er liksom happy new year med Abba som er nyttårssangen for de fleste - har jeg ihvertfall inntrykk av. Det er ikke min sang ved årsskiftet i år. Og det har vel ikke pleid å være det tidligere heller. For årsskiftet er veldig ofte en tid for melankoli og ettertanke. Og i år er følelsen av det ekstra sterk...


Det handler om å leve synger Kine Hellebust. Ja, det er vel det det handler om. Om å leve, om å elske, om å være ærlig mot seg selv og andre... Det er min nyttårssang - ihvertfall i år...


Ja, for livet har ikke alltid vært enkelt. Og det er det ikke nå heller. Selv om jeg lever et ufattelig rikt liv, så kan det være både tungt, trist og komplisert til tider. Og alt det vonde fra 2010 kjørte over meg med all sin tyngde på årets siste dag. Og da er sangen til Kine Hellebust en hjelp når man skal reise seg igjen. For det handler om å leve, det handler om å elske (selv om det også kan gjøre vondt) og det handler om å gripe tak i de mulighetene livet gir. Jeg vet det er mange utfordringer som venter meg i 2011 også. Noen gleder jeg meg til å møte - andre tror jeg nok jeg kunne klart meg uten. Men det er helheten i dem som blir selve livet.

Nyttårsløfter har jeg ikke mange av i år. Men nyttårsønsker og nyttårsdrømmer har jeg mange av. Aller mest ønsker jeg meg et år uten alvorlig sykdom i familie og vennekrets. Vi har fått nok av det i 2010. Jeg ønsker meg et år hvor jeg slipper å bli sliten av å være konstant bekymret. Og jeg ønsker meg et år hvor jeg slipper å møte i noen begravelser...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar