onsdag 6. april 2011

Savn...

En link på facebook i går gjorde meg oppmerksom på denne filmen. Og jeg så den en del ganger i går. Og jeg må innrømme at det sitter en liten klump i magen når jeg ser den. For filmen bringer fram et savn. Jeg savner småbruket, jeg savner de menneskene jeg var, og fremdeles er, glad i. Og jeg savner kattene og hunden som fremdeles bor der på gården. Ja, og jeg savner den flotte naturen. Men som jeg så ofte har sagt, savn er ikke nødvendigvis vondt. Jeg har det veldig godt her jeg bor nå. Jeg lever et godt og rikt liv. Også ser jeg tilbake på det som var godt. Selvsagt var det en del ting som ikke var godt også, men det lar jeg fly med vinden - også verner jeg om det som var godt. For gode minner gjør livet rikere.

Og jeg har mange gode minner fra de sju årene jeg bodde i Melum. Det er en fantastisk vakker bygd. Og selv om jeg er trønder i mitt hjerte, og elsker naturen her, så er Melum vakrere. Det er rett og slett det fineste stedet jeg vet om. Sju år på et småbruk ved Kilevann har satt spor i sjela mi...

2 kommentarer:

  1. Dette var veldig fint skrevet.
    Jeg skjønner godt at du savner den fine lille bygda der ja! Jeg har jo ikke vært der, men på videoen så det veldig fint ut. Nydelig natur :-)

    SvarSlett