søndag 20. september 2009

Gamle skatter

Min kjære bror og familien hans er på flyttefot. Og i den forbindelse var han innom hos meg, med noen esker jeg har lagret på kvisten hos dem i noen år. Og det var med store øyne jeg åpnet eskene, og fant igjen mengder med gamle og kjære bøker. Noen har jeg savnet iløpet av årene som hadde gått. Mens andre hadde jeg helt glemt at jeg eide. Det tok tid å få sortert og plassert alle bøkene. At det tok tid skyldes nok at jeg måtte bla litt i hver enkelt bok, mimre litt og kjenne på følelser som dukket opp...

Og det var ikke bare bøker i eskene. Blant annet fant jeg en pose med strikkepinner. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lett etter de pinnene. Jeg visste at de forsvant i forbindelse med en flytting en eller annen gang. Og jeg regnet med at de ved en feiltakelse hadde blitt med et lass med søppel. Men der tok jeg feil. Nå er jeg gjenforent med alle strikkepinnene mine...

1 kommentar: