fredag 4. september 2009

Tro

Så har en viss bloggeier igjen vært ute og reist litt. Og mandagstemaene har uteblitt. Men bedre sent enn aldri. Her kommer mitt bidrag til denne ukens utfordring fra Koselig. Denne gangen er det tro som skal illustreres. Jeg velger å la et dikt av Marianne Hedberg være ukens tekst, og gir det følge av noen bilder. Tro er for meg å ha tillit, selv om ting ikke alltid går som jeg forventer. Tro er å innse at noen faktisk kan og vet mer enn jeg gjør selv...








JAG BAD OM


Jag bad om styrka
och Gud gav mig svårigheter
för att göra mig stark


Jag bad om visdom
och Gud gav mig problem
att lösa


Jag bad om välgång
och Gud gav mig muskler
och hjärna att arbeta

Jag bad om mod
och Gud gav mig faror
att övervinna

Jag bad om kärlek
och Gud gav mig människor
i nöd att hjälpa


Jag bad om väntjänster
och Gud gav mig
möjligheter

Jag fick inget jag ville ha

Jag fick allt jag behövdeMarianne Hedberg

2 kommentarer: