søndag 6. mars 2011

Gratulerer Rasmus!!!

Så er det bare å gratulere Rasmus og verdens beste band med nok en spellemann. For andre gang fikk de prisen for beste barneplate. Og i mine ører er det vel fortjent. Jeg har hørt dem både på plate og live, og er imponert. At de klarte å holde på oppmerksomheten til selv de minste barna på torvet en sprengkald desemberkveld er nærmest utrolig. Men ungene satt rolig og de kunne sangene. Fantastisk med artister som tar barna på alvor. 


Forøvrig var det kjekt å være trønder i går kveld. For i tillegg til Rasmus ble det spellemann på Ida Jenshus og Trondheimssolistene. Tre priser til Trøndelag er bra!

Ellers vet jeg ikke helt hva jeg synes om selve showet. Mulig det er jeg som er litt gammeldags, men jeg synes det ble litt rotete. Jeg kan heller ikke huske at jeg lo av noen av programledernes forsøk på å være morsomme. Jeg synes på en måte at i en sånn setting bør programlederne tones ned, og artister og prisvinnere tones opp. Dessuten liker jeg ikke at mange priser blir delt ut før sendingen begynner. Jeg synes alle prisvinnerne bør få sine minutter på tv, så får heller sendingen bli en time lenger. Slik det er nå, så blir det nesten slik at noen prisvinnere blir betraktet som mindre viktige enn andre. Og det blir helt feil.


Men når det er sagt, så må jeg si at åpningen nesten var magisk. At Aha fikk hedersprisen var vel fortjent. Selv om jeg drømte om en pris til Torstein Flakne, så har jeg ingen problemer med at Aha fikk den. Og måten de andre artistene hedret Aha på, var verdig og fantastisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar