tirsdag 1. mars 2011

Englene

I desember gikk det en oppfordring via facebook om å tenne et lys for de som var/er berørt av kreft. Jeg tente mitt lys, og lot det stå sammen med to engler. Der har de stått siden - lyset og englene...
Hver kveld har jeg tent lyset for min lille niese og min onkel. Den lille engelen ble for en stund siden friskmeldt. Men jeg tenner fortsatt lyset for henne. Tenner lys i takknemlighet for at hun overvant den forhatte sykdommen - og sender samtidig en liten bønn om at sykdommen aldri må komme tilbake til henne...


Og den store engelen forlot oss i går. Den triste beskjeden jeg fikk i går kveld, fikk meg til å sitte lenge og se på lyset og englene.  Kreften vant den kampen... Men minnene kan heldigvis ingen ta fra meg... 
Hvil i fred kjære onkel.

6 kommentarer:

  1. Kjempefint og rørende skrevet!

    SvarSlett
  2. Kondolerer. *klem*

    SvarSlett
  3. Kondolerer, kjære venn!
    *Klem*

    SvarSlett
  4. Kondolerer *klem*

    *HildeSol på kurs*

    SvarSlett
  5. Alltid trist når de gamle faller bort. Fred!

    SvarSlett
  6. Fint å tenne lys... med HÅP :-) Det var nok livets gang dette med onkel, for han hadde jo levd livet sitt til det fulle...

    SvarSlett