lørdag 5. mars 2011

Spellemann.

I kveld er det endelig tid for spellemannspriser igjen. Ja, det tyvstartet litt i går kveld da. Anne Lise Kasenborg fikk prisen som beste fan. Og hun er leder for verdens beste supporterklubb (DDE sin, hvis noen skulle være i tvil). Jeg teller ned til sendingen begynner. To av grytemusikantene våre er nominert til priser i år. Så jeg sitter klar foran skjermen og heier når utdelingen tar til.
Rasmus og verdens beste band er nominert i klassen for beste barneplate.

PELbO er nominert i åpen klasse.

Og innimellom alle prisene skal Frøya på scenen. Gleder meg stort til å høre henne igjen.

Og innerst i mitt hjerte banker en drøm om at Torstein Flakne kunne få en eller annen hederspris. I mine ører er han en av landets beste låtskrivere og gitarister. Han står bak så mye god musikk. Stage Dolls er bare en del av det navnet hans kan knyttes til. Og etter 30 år i bransjen synes jeg han fortjener en hederspris nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar