onsdag 7. august 2013

Hils på lille Sofie...

...søte lille pusen min.
Det er seks år siden jeg i forbindelse med et samlivsbrudd lot to katter og en hund bli igjen hos min eks. Jeg hadde ikke hjerte til å ta med meg noen av dyrene. Jeg flytter ikke dyr som lever et godt liv på et småbruk i skogen inn i en liten leilighet i et byggefelt...

Og jeg har siden vært relativt bestemt på at jeg ikke skal ha ny katt eller hund. En hund passer ikke i min livsstil. Og jeg blir litt snufsete av å være i nærheten av katter. Men så var det slik at min nieses katt fikk et kull med unger den 2.juni... Og plutselig hadde tante sagt ja til å ta imot en liten pusefrøken - jeg skjønner ikke helt hvordan det skjedde, men det ble slik...

Lille Sofie flyttet inn hos meg på søndag. I dag er det onsdag. Og jeg er helt betatt. Det er så mye kos, selskap og moro med å ha en katt i hus. Vesla er veldig kosete og veldig leken. Når turboen er skrudd på er hun både høyt og lavt. Og jeg kan ikke annet enn le av det hele... Kattunger er morsomme skapninger. 

Jeg må også ære de som æres skal. Trine som har bloggen Hverdagsmysterier, er den som kom med navneforslaget Sofie. Så Trine regnes som gudmor til pusekatten. Og min søster Sigrid som har bloggen Fotoblikk2 har tatt dette fine bildet av vesla.

1 kommentar: