onsdag 18. mars 2009

Grå dag

Tittelen bringer kanskje assosiasjoner til fargeuka. Men det er ikke det som er i mine tanker i dag. Her er bygda dekt av en grå og mørk himmel. Og snøen laver ned igjen. Jeg kjenner jeg begynner å bli værsyk, og har vel aldri lengtet mer etter vår. Men jeg vet at det snart blir bedre tider igjen. Det er ikke mange ukene igjen nå, så vil jeg se at det spirer og gror rundt meg. Snart kan jeg sitte ute med boka mi, og få selskap av en vakker sommerfugl. Det er dagen for å drømme seg litt bort og fram i tid...



Ikke bare har været vært dårlig de siste par dagene, jeg har også vært inne med sår hals, tett nese og feber. Dager som har resultert i et par brune sokker i str liten nevø. Gutten fyller to år på søndag. Og jeg har gjenoppdaget sjarmen til Konrad Sejer. Tilfeldig havnet han i postkassa mi i går, og boka er allerede halvlest. Gleder meg til å bruke ettermiddagen sammen med den sære og sjarmerende kriminalbetjenten. Men først har jeg tenkt å trosse forkjølelse og snøvær, og rusle en liten tur ut. Føler et desperat behov for frisk luft nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar