tirsdag 31. mars 2009

Ikke stort og flott...

...men veldig koselig! Hva jeg snakker om? Biblioteket mitt vel. Jeg bor jo veldig nær Trondheim, og er i byen ukentlig. Jeg kunne brukt det store, fine og nye biblioteket der. Men det er ikke der jeg trives. Jeg liker meg best i bygda jeg. Her har vi et lite, men godt, bibliotek i Kulturhuset. Bygget er ikke nytt og vakkert. Og biblioteket hadde nok hatt behov for nye fine lokaler.
Men vi har stort sett det vi trenger her. Det er plass til både små og store bokelskere. Og det er ikke noe problem å få tak i bøker på fjernlån. Koselige og hjelpsomme bibliotekarer gjør det til et godt sted å være.
En av fordelene her er vel at det er sjelden kø for å bruke internett. Når man i byen må skrive seg på lister for å kunne bruke maskiner, er det som regel bare å møte opp her. Utvalget av nye bøker og lydbøker er også godt, etter min mening ihvertfall. Men musikkavdelingen kunne godt vært større. Men man kan ikke forvente alt av et lite bibliotek med knappe ressurser.
Krim i lange baner...
...og helter av mange slag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar