søndag 29. mars 2009

Tidlig ute...




For en gangs skyld er jeg tidlig ute med mandagstemaet. Jeg er jo den som pleier å komme snublende en dag for sent. Men denne gangen publiserte Koselig ukens utfordring tidlig på søndag. Og da var det bare å hive seg ut i det.







Denne mandagens utfordring er ovenfra. Min første tanke var å se rett ned, og der så jeg rett og slett mine egne føtter med grå raggsokker på. To føtter i str 36 på grå gulvfliser. Ja, det er meg det...

Jeg bor jo på en bakketopp også. Jeg ser naboers hus ovenfra. Ja, ved å se litt ekstra godt etter, så ser jeg også ned på en veg og ei bru. Men jeg håper jeg aldri blir av den sorten som ser ned på mine naboer som mennesker...

Og hva drikker jeg midt på dagen en søndag? Jo, et glass kald og sprudlende Farris. Har egentlig aldri tenkt tanken på å se glasset rett ovenfra. Så det er utrolig hva den mandagsutfordringen kan få meg til å tenke på. For det bildet gir jo rom for mye rart. Det er på en måte som å se ned i et uutgrunnelig dyp. Det ser både mystisk og magisk ut. Det er bare å fantasere og drømme seg bort blandt farger og bobler...

20 kommentarer:

  1. Stilig tolkninger. Likte særlig godt farrisgladsset ditt. Nesten som små diamanter jo (ser du det?!)
    Jeg kommer til å publisere mandagstema ordet så fort jg har stått opp på søndagsmorgenene heretter. Fikk nemlig noen mailer og sånn fra bekjente om at de gjerne ville ha det sånn, så da gjør jeg det jeg :)

    SvarSlett
  2. Herlig tolkning - enig med Koselig; særlig Farrisglasset var lækkert:o) Klem fra Randi**

    SvarSlett
  3. Ja, det er ikke det verst å se på sine egne føtter :)
    For en fin tolkning!
    Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  4. Flotte bilder du har, Farrisbildet ser jo ut som små diamanter hehe. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Du det glasset med farris i.. det var stilig!!

    Ellers masse flott her ja!
    Monica

    SvarSlett
  6. Såg tilslutt at det er farris glasset du har brukt som bakgrunn til alle bildene, ble virkelig stilig!! Og, ja, se ovenfra og ned er vel både positivt og negativt ladet det!! Flotte bilder til et like flott innlegg!!

    SvarSlett
  7. Skikkelig artig tolkning;) Og så små og nette føtter du har;)Ha ei flott uke!

    SvarSlett
  8. Utrolig flotte blder, og utrolig smart løsning på oppgaven!!

    Ha en fin ukestart :-)

    SvarSlett
  9. Morsomme tolkninger!

    Ha en fortsatt fin mandag!

    SvarSlett
  10. Kunne ha vært mine føtter! (også str 36..;-)
    Artig tolkning!

    SvarSlett
  11. Herlig bilder,og en ser jo tærne sine ovenfra:) Og Farris glasset settt ovenfra var kjempestilig:) HA en fin mandag:)

    SvarSlett
  12. Vilka fina bilder och presenterade på ett utsökt sätt. FinFin tolkning av ovanifrån :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Kjempestilig tolket:-) ha ei flott uke, klem Vanja

    SvarSlett
  14. Utruleg flott tolkning:0)
    Det første bildet minner om min lille bloggvenn Mikael, som har føttene sine som varemerke på bilda...
    Og det farrisbildet vart utruleg stilig!!
    Klem

    SvarSlett
  15. Hehe - knallbra tolkning! Kreativt :-) Likte godt farrisbildet - aldri tenkt at det faktisk kan bli så stilig!

    SvarSlett
  16. :-D Morsomme tolkninger, særlig det med føttene dine. Der fikk du meg til å le.:)

    SvarSlett
  17. Det var en glimrende ide,
    å se rett ned på ens føtter!
    Flotte bilder :)

    SvarSlett
  18. likte spesielt godt sokke-bildet...koselig:)))

    klem tara

    SvarSlett
  19. Flott tolkning av temaet! Likte bildet av Farris-glasset, det var skikkelig stilig! :O)
    Ønsker deg en fortsatt flott uke!

    SvarSlett