tirsdag 19. oktober 2010

Nostalgi

For en stund siden lagde jeg en egen etikett for gamle bilder. Og i går fikk jeg en cd fra min søster. På den var det masse gamle lysbilder fra barndommen vår. Bildene er vel så som så når det gjelder kvalitet. Men det er bilder som er rike på minner og nostalgi. Dagens blogginnlegg er to bilder som er tatt det siste året det ble dyrket korn på gården hos oss. Jeg er ikke sikker på hvilket år de er tatt. Men det er først på 70-tallet en gang. Det var den tiden da naboene gikk sammen om treskinga på gårdene. Det var arbeid som krevde mange mann, og da stilte de på dugnad hos hverandre. Fellesskap og samarbeid. Men også fryktelig mye slit...

2 kommentarer:

  1. Så fine bilder. Det var andre tider, mye slit, som du sier, men tenk for et fellesskap de hadde. Jeg husker jeg var med på både hesjing og potetplukking på gården hos mormor. Slitsom, ja, men masse moro og kos også :)

    SvarSlett
  2. Ja, det var tider dette ! Nå er det jo håpløst å få seg noe hjelp, dersom det trengs :-( Fint innlegg :-)

    SvarSlett