lørdag 20. juni 2009

Minikonsert på Melhus

At man våkner til 11 grader, vind og regn en junidag i Trøndelag, får ikke en ekte supporter til å endre sine planer. Jeg skal innrømme at det var et øyeblikk jeg vurderte å bli hjemme i varmen. Men det øyeblikket gikk fort over. For gullguttene skulle ha minikonsert på Rema på Melhus.
Akkurat i det jeg låste meg ut her hjemme var det oppholdsvær. Men det varte bare til jeg hadde rundet hushjørnet. Jeg trøstet meg med at jeg har svømmeknappen, så jeg regnet med å komme meg til bussen uten å drukne. Og det gikk bra. Ved City Syd skulle jeg skifte buss. Det ble 20 minutter å vente i et busskur ved E6. Og jeg kan vel takke det busskuret for at jeg var sånn omtrent tørr da jeg gikk ombord på bussen. Det regnet vel vannrett mens jeg ventet der.

Jeg var framme på Melhus en times tid før minikonserten skulle begynne. Ny venting i surt og kaldt vær. Konserten skulle være utendørs. Og siden jeg var så tidlig ute fikk jeg sikret meg plass helt foran ved scena, og der sto jeg trygt under tak. Men heldigvis ble det oppholdsvær akkurat den stunda konserten varte. Likevel var det en kald fornøyelse. Og med iskalde fingre var det ikke lett å få tatt gode bilder. Men noen ble det da...


Konserten var bra den. Guttene ga alt som vanlig. Repertoaret var omtrent det samme som under minikonserten på Heimdal. Som sist åpnet de med tittel-låta på den nye plata "Ut av kontroll". Og de fortsatte med "Ridder i ei storbynatt". Senere var det både "E6", "Rompa mi" Og "Rai Rai" å høre. Og som avslutning fikk vi høre "Lange late daga" - en nydelig ballade fra den nye plata.

Jeg er veldig fornøyd med dagens lille konsert, selv om Bjarne har blitt forkjølt og var ganske redusert. Han så alt annet enn frisk ut. Og han måtte ty til både vann og halslinser for å klare å gjennomføre konserten. Jeg har absolutt hørt Bjarne bedre, men når det gjelder innsats og vilje er det ingen som slår ham. Med tanke på at han skal gjennomføre en minikonsert på Orkanger og en konsert i Surnadal senere i dag, så er jeg en liten tanke bekymret. Det ser heldigvis ut til at han har noen få fridager nå etter kveldens konsert (hvis ikke han har plottet inn noe som ikke står på turnèlista da). Den stemmen trenger utvilsomt noen dagers hvile nå.
God bedring Bjarne!

Etter konserten var det bare å rusle inn i gangen foran Rema og Sport1. Der tok guttene plass bak et bord for å skrive autografer. Og jeg har stått i mange autografkøer i mitt liv, men sjelden har jeg opplevd en så disiplinert gjeng som på Melhus. Der var det en lang rekke med folk som smilte, lo og holdt plassen sin i køen. Ikke noe kaos og ingen spisse albuer.
Denne gangen hadde jeg med meg tekstheftet til den nye cd'n. Og guttene signerte i tur og orden. Blide og smilende som alltid :-)



Så er det vel bare å sette seg ned, og se på turnèlista. Med litt god planlegging skal det helt sikkert la seg gjøre å få med seg flere konserter i sommer ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar