fredag 12. juni 2009

Sannhetens øyeblikk

Skapet er fullt av klær, men jeg har "ingenting" å ha på meg... Ja, sannheten er at jeg har et skap som er fullt av klær. Men sannheten er også at det er sørgelig lite av det som faktisk går på... Ikke skal jeg bortforklare det med at klærne har krympet heller. For sannheten er at det er jeg som har vokst de siste årene. Det har nok blitt for mye søt og god mat. Jeg er ikke den vesle flisa jeg en gang var. Jeg ligner vel mer på Ole Brum og Lille Trille...

I 2008 var jeg flink og kvittet meg med åtte kilo, men to av dem har sneket seg på igjen. Men nå er det ny krig mot fett og valker. I skapet henger en bunad som er altfor liten. Det samme gjelder en relativt dyr drakt som jeg ofte har bruk for. Ønsket om at disse plaggene skal passe igjen er stort. Jeg vet hva som skal til. Det er ikke noe hokus-pokus. Ganske enkelt må jeg spise sunnere og røre meg mer. Og jeg må holde meg unna sjokoladen (den har nok skylden for veldig mange av de kiloene som har sneket seg på de siste årene).

Dagens helgehandel gikk smertefritt. Det var bare å rusle målbevisst forbi hyllene med sjokolade og lakris. Bare fullkorn, frukt, grønnsaker og magert pålegg fikk bli med meg hjem igjen. Motivasjonen til å prøve å legge om livsstilen litt fikk jeg da jeg klarte å gjennomføre Jentebølgen. Et "umulig" mål ble nådd. Så hvorfor skal jeg ikke klare å bli litt sunnere fram til neste Jentebølge??? Nå er det kanskje litt dumt å flagge slankekuren så høyt. Men det gjør jeg bevisst. For jo flere som vet om det, jo flauere er det å sprekke...

Og disse ligger nå til tining. De skal få følge med et fullkornsrundstykke i kveld. For fredagskos skal jeg ha selv om jeg er på slanker'n...

1 kommentar:

  1. Reker er sunt og godt! Hiv de små klærne og kjøp deg noe lekkert og nytt, vel! Mye bedre for selvtillitten. ;-)

    SvarSlett