mandag 13. desember 2010

Blues og rock...

Tredje dag av årets julemarked sto det blues og rock på programmet. Jeg hadde ikke så store forhåpninger til ettermiddagens arrangement. For en søndag med kraftig snøvær er gjerne ikke det som trekker folk til byen. Og siste timen før konsertene skulle begynne var det regn og sludd om hverandre. Men akkurat i det første artist ble presentert ble det oppholdsvær, og det holdt helt til siste konsert var ferdig.
Først ute var Bjørn Saksgård & DNB. Jeg hadde på forhånd hørt en del sanger av dem på radioen, og visste at det var kvalitetsmusikk som ventet. Men at noen leverer gode plater, trenger ikke bety at de er gode live-musikere. Men i dette tilfellet var de det. For jammen svingte det godt på Torvet denne ettermiddagen. Det ble en fantastisk konsert. Godt med folk til å være søndag. Og de fleste som var der, ble værende til siste slutt av konserten. Det var tydelig at dette var noe folk ville ha. Og selv sitter jeg igjen med planer om å høre dem live igjen etter jul. For dette vil jeg gjerne høre mer av.

Søndagens andre konsert var det Texum som skulle holde. Veldig moro å få med et band fra hjembygda mi. Rent musikalsk hadde jeg ingen forventninger på forhånd. Rett og slett fordi jeg ikke hadde hørt dem før. Og det ble en positiv opplevelse. Jeg likte virkelig det jeg hørte. Så det kan se ut til at 2010 kan bli et travelt år. Det er så mange jeg vil høre mer av. Ikke så mye folk på den konserten, og det var heller ikke forventet med tanke på tidspunktet. Men de som var der så ut til å kose seg. Og i forhold til samme konsert i fjor, så var det godt med folk. Så jeg er strålende fornøyd. At de etterpå ga uttrykk for at de gjerne vil stille neste år også, gjorde dagen veldig god for min del. Det skal også sies at Texum brukte veldig kort tid på å si ja til å stille i år. De hjalp meg ut av en knipe da fristen for å fullbooke konsertrekka kom en uke tidligere enn jeg trodde. Så jeg kan ikke annet enn si tusen takk!

1 kommentar:

  1. Så koselig! Ser ut til at konsertene går kjempebra jo! Du er god :)

    SvarSlett