tirsdag 14. desember 2010

Lucia og Peer Gynt

 Mandag 13.desember var det klart for luciafeiring. Julemarkedet arrangerte luciatog i byen. Og først i toget gikk noen skjønne jenter fra Åsvang skoles jentekor. De avsluttet feiringen med å holde en grytekonsert for Frelsesarmeen. Flinke jenter som klarte å gjøre meg rørt ihvertfall.
Mandagens andre konsert var det vel ikke akkurat luciajenter som sto for. Jeg er igrunnen veldig stolt over at jeg klarte å booke Peer Gynt Band til en grytekonsert. Og jeg hadde store forhåpninger til konserten. Og jeg må innrømme at det var med en stor samling med sommerfugler i magen jeg hilste på bandet. I mitt hode var det stjerner som kom for å spille for oss. Men heldigvis avslørte de seg fort som jordnære og kjempekoselige gutter. Og det ble riktig så trivelig inne i backstagen. Og som bildene avslører så er backstagen et telt. Der er det en varmeovn, en kaffetrakter, møbler som er utlånt fra Fretex og en stor haug med ulltepper. Enkle kår for stjernene som kommer for å spille. Men ingen har klagd så langt. 
Selve konserten ble en opplevelse for meg. Det var ikke så veldig mye folk der. Men givergleden var stor blant de som var tilstede. Og Peer Gynt leverte en flott konsert. Det var en fryd å stå der og høre på. Igjen var det et band jeg ikke hadde hørt live før. Og igjen ble jeg bergtatt. Jeg begynner å skjønne at oppgaven med grytekonsertene kommer til å bli en dyr fornøyelse for meg. Jeg er redd plate- og konsertbudsjettet mitt kommer til å nå nye høyder i 2011. Og Peer Gynt må på plass både i platesamling og konsertplaner rimelig snart. Jeg sier bare tusen takk for en flott mandagskveld - og på gjensyn!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar