lørdag 18. desember 2010

Nye og gamle venner

 En hel uke med grytekonserter er gjennomført. To konserter hver dag. Og så langt er jeg strålende fornøyd. Fredagen var det tid for et nytt bekjentskap for meg. PELbO var første band ut. Spennende musikk spør du meg. Jazz med kombinasjonen tuba, trommer og vokal er noe helt nytt for mine ører. Og morsomt å høre at bandet uka før spilte konsert i Malaysia. Der var det ca 30 grader varmt, mens det på Torvet i Trondheim var rundt 10 grader kaldt. Konserten ble veldig bra. Morsomt å se at det atter en gang var en konsert en del av publikum tydelig hadde peilet ut på forhånd. De benket seg før konserten begynte, og ble sittende til det hele var over. Kjekt når det blir så tydelig at folk har lagt  merke til programmet...
 Under grytekonsertene har vi bøssebærere som rusler rundt på plassen. I år har vi vært så heldige å få hjelp av noen kjekke ungdommer fra Ringve videregående skole. Og de sparer meg for veldig mye arbeid. Jeg slipper å ringe rundt for å få tak i bøssebærere til hver enkelt konsert. Og mer pålitelige ungdommer har jeg knapt vært borti. De møter opp når de skal og utfører jobben på en helt fantastisk måte. Jeg kan ikke få takket dem nok. Lykketrollene mine!!!
 Fredagens andre konsert var et møte med gamle kjente. SJUENDE FAR I HUSET har spilt for Frelsesarmeen i flere år nå. Først i Oslo og de siste årene i Trondheim. Det varmer når artister kommer tilbake år etter år. Trofaste støttespillere som har skjønt hva vi faktisk holder på med betyr mye.
Det ble en koselig kveldsstund på Torvet.  Åpen himmel, Bestemor, Jørgen hattemaker... Ja, de fine sangene jeg har blitt så glad i kom som perler på snor. Og selv om det var kaldt, så virket det som folk koste seg under konserten. Også må jeg jo si at det var godt å se at vokalisten beholdt vinterjakka på i år. I fjor var jeg lettere bekymret for at han skulle fryse seg syk der han stilte på scenen i bare skjorta...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar