torsdag 23. desember 2010

The end...

Det var med en viss vemodighet jeg gikk til årets siste grytekonserter. En lang og flott rekke med konserter nærmet seg slutten. Søndag 19.desember var det klart for finalen...
Først ute denne dagen var Marthe Valle. En av årets x-faktor deltakere. Og hun gav oss en hjertevarm og fin stund på Torvet i Trondheim. Vakkert, rolig og nesten litt melankolsk ble det. Bare hun og pianoet. Og det gikk rett i hjertet mitt ihvertfall...

Og den endelige finalen var det fjorårets x-faktorvinner Chand som sto for. En konsert jeg hadde sett fram til. Etter å ha hørt ham live flere ganger (ikke minst under Trondhjemsnatt) hadde jeg forventninger til konserten. Og jeg ble ikke skuffet. Selv på en dag med altfor mange kuldegrader gav han oss noe varmt og godt. At gitaren begynte å slå sprekker pga kulden hindret ham ikke i å gjennomføre konserten. Det ble et verdig og varmt punktum for årets grytekonserter i Trondheim.


Jeg kan ikke annet enn å si tusen takk for alt årets artister har gitt til meg, publikum og de som sliter i hverdagen. Og det siste er det viktigste. Bakgrunnen for engasjementet i dette prosjektet er de jeg møter i hverdagen, og som av forskjellige grunner befinner seg i en livskrise. Det å møte disse menneskene gir meg motivasjon til å kjempe for grytekonsertprosjektet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar