torsdag 9. desember 2010

Mektig...

Ja, mektig er ordet jeg vil bruke for å beskrive årets julekonsert med DDE. Når de innledet konserten med "Himmel og jord møtes i en stall" nådde de ihvertfall umiddelbart inn til de innerste hjertestrengene mine. Og som de to forrige årene var det fantastisk godt å se gode venner fra Frelsesarmeen i Trondheim på scenen sammen med gullguttene i DDE. Det er bare helt utrolig at jeg kom inn i Frelsesarmeen samtidig som DDE kom med første plata si. De to har med andre ord fulgt meg omtrent like lenge. Og at de noen år senere skulle samarbeide så godt og tett er helt herlig.
Nytt i årets konsert er jo scenen. DDE har i år tatt ibruk lystavler på scenen. Noe som gir konserten et løft. Det blir et mer spennende show. Og ikke minst gir det et bedre lys. Det var en mye mer behagelig opplevelse for øynene å være på årets julekonsert. Og som blogger er jeg veldig fornøyd med at det var bedre forhold for å ta bilder.
Det er vel første gang jeg har vært på en julekonsert og sett hekser på scenen. Men det var flott å høre heksene fra Team Bjarne. Jeg liker Witch-witch, så selv om det ikke akkurat var det som fikk fram julestemningen, så var det veldig flott å høre på.  Jentene var med både som korister og solister, og de var absolutt med på å løfte konserten et hakk fra i fjor.
Stjernegutt og barnekor hører med på disse konsertene. Og i år var intet unntak. Her en seks år gammel stjernegutt. Og fra barnemunn kan det mest utrolige komme. Det var med innleid komiker og Bjarne kom med sine vittigheter. Men ingenting fikk publikum til å le så hjertelig og godt som noen gullkorn fra barnekoret.
Når så alle aktørene samlet seg på scenen for å framføre "Deilig er jorden" var jeg stolt og rørt. Å stå oppreist og synge med på tredje verset var en flott opplevelse. Og når "Jul over vårres by" kom som finale, kjente jeg glede over å ha fått oppleve noe så flott og litt sorg over at det var slutt for denne gang. Det er nesten så jeg vurderer å se om det er ledige billetter til morgendagens ekstrakonsert. Jeg har så lyst til å høre mer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar