søndag 26. desember 2010

Romjulsdrøm...

En skulle vøri fire år i romjul'n
og kjint ei jinte som var nesten fem,
og begge skulle kledd seg ut med masker
og kømmi julbokk tel et bæssmorhem...
Vel, jeg er ikke fire år og har ingen drøm om å gå julebukk... Jeg er passert 40 og synes det er deilig med romjulsdager hjemme i egen stue. Jeg går gjerne på besøk, men uten maske. Drømmen er slett ikke å prøve å være noe annet enn meg selv. Drømmen er vel heller å ha muligheten til å være meg selv helt og fullt - uten maske...  Når jeg ser lysene i et tåkete skjær og drømmer meg bort, så hender det selvsagt at jeg skulle ønske at noen ting i livet hadde vært annerledes...
Men så kommer jeg til et punkt hvor alt blir klart og tydelig. Og da ser jeg at jeg absolutt ikke ville ha byttet med noen andre. Selvsagt skulle jeg ønske jeg hadde det romsligere økonomisk, selvsagt skulle jeg ønske helsa var bedre, selvsagt er det mange ting som kunne vært litt annerledes. Men når jeg ser helheten, så ser jeg hvor ufattelig rik jeg er. Jeg har et fantastisk godt liv. Det er ingen som legger press på meg for at jeg skal være noe annet enn jeg er. Og jeg har mange jeg er glad i, og som jeg vet er glad i meg.

3 kommentarer:

  1. Så fint skrevet :-)
    Vi er veldig glad i deg ja :-) Klem

    SvarSlett
  2. Jeg setter i hvertfall veldig stor pris på å ha deg som venn! Juleklem

    SvarSlett
  3. Enig med Natalie ! OG så flotte lys og stake da, gitt ;-)

    SvarSlett