lørdag 19. desember 2009

Flere grytekonserter

Ja, selv om jeg ikke har vært flink til å oppdatere bloggen, så har jeg fått med meg flere flotte grytekonserter den siste uka.

Søndag den 13. var det klart for Hedda H. Hun var først invitert til å være årets lucia på Julemarkedet i Trondheim. Og etter at hun hadde blitt transportert rundt i byens gater med hest og slede - og med et langt og flott luciatog bak seg - så var hun klar for å synge til inntekt for Frelsesarmeens julegryte.
Mandag den 14. var det Vivian Sørmeland som var dagens gryte-artist. Da var jeg desverre syk, og fikk ikke med meg den konserten. Tirsdag den 15. var det Frelsesarmeens egne hormusikere som sto for underholdningen på torvet.
Så kom vel årets kaldeste dag. Onsdag den 16. Da var det klart for Dina Misund.

Værgudene sørget for at det var fryktelig lite folk ute denne ettermiddagen. Men artisten var tapper, og holdt en flott konsert. Og som godt påkledt bøssebærer håper jeg virkelig at hun ikke ble syk etter å ha sittet på scenen en drøy halvtime.
Torsdag 17. var det Svarteper som skulle ha konsert. Fremdeles fryktelig kaldt i været. Og bøssebæreren var lykkelig over å se artister som hadde godt med klær på seg. De leverte en fantastisk konsert. Creedence-musikken lever godt gjennom slike band. Og jeg tror nok jeg kommer til å gå på en eller annen konsert med dem i framtiden. Får jeg anledning, så vil jeg gjerne høre mer av dem.

Og i går kveld var det Sjuende far i huset som underholdt.


Nok en gang var det en bøssebærer som var bekymret for artistenes helse. Kuldegrader og sur vind passer ikke sammen med en vokalist i tynn skjorte. Men konserten var kjempebra. Og nok et band jeg ønsker å høre mer av.

Og nå i skrivende stund sitter jeg og gleder meg til dagens grytekonsert. Da er det guttene mine som skal stå på scenen. Da er det endelig DDE!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar