søndag 15. mai 2011

Hverdagsgleder...

Det er ikke alltid ting går som planlagt. Og for min del må jeg bare innse at vårens store mål går av stabelen uten meg. Skrotten er ikke samarbeidsvillig nok til at jeg vil klare å gjennomføre årets jentebølge. Men man henger ikke med nebbet for det. Jeg stiller selvsagt som heiagjeng for venner som skal gå. Og selvsagt blir jeg med på festen etterpå.
Dessuten er hverdagen full av gledelige hendelser. Sånn som når jeg for en stund siden skulle hente medisiner på apoteket. En vikar hadde ikke fått registrert bestillingen min, og det ble noen forviklinger. Jeg så ingen grunn til å bli sur for det. Jeg er fornøyd med apoteket mitt, og har ikke tenkt å skifte, selv om det av og til krever en ekstra tur eller to innom før alt jeg skal ha er i boks. Jeg er en krevende kunde i og med at jeg bruker veldig mange typer medisiner, og jeg forventer ikke at apoteket til enhver tid har alt inne.

Men da jeg kom for å hente siste restbestilling, lå det en overraskelse til meg sammen med medisinene mine. Et flott sett med håndsåpe og håndkrem. Bare som takk for at jeg er en tålmodig kunde. Egentlig er det jeg som skal takke, for jeg setter stor pris på den servicen jeg får ved apoteket.

Og dagen i dag har også vært en gledelig dag. Fin-fint besøk av tantes gullunger og foreldrene deres. Sannelig fikk jeg en stor hvit Toblerone i gave fra dem også. Og det er verdens beste sjokolade.

På veg hit hadde de vært og hentet et akvarium jeg skulle kjøpe. Og min kjære søster Natalie gjorde det rent og ordnet det som skulle ordnes. Så nå har jeg et kjempefint lite akvarium jeg kan nyte synet av. Å sette seg i godstolen og se på fiskene er godt for sjelen...
Å prøve å ta bilde av fiskene er derimot ikke like lett. De vil ikke høre på meg når jeg ber dem stå stille og smile pent...

5 kommentarer:

  1. Ble veldig bra til slutt og så fine bilder du har fått tatt :-)
    Kos deg med toblerone i kveld da ;-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fint blogginnlegg! <3 Du er god, du!

    SvarSlett
  3. Klart at tålmodige kunder skal settes pris på, for det finnes ALTFOR mange kunder som ikke er det ! Og ellers syns jeg bildene av fiskene var kjempefine :-) OG etter å ha besøkt Natalie og sett dine fisker her, så blir det nok akvarium på oss også...gjør nok godt til sjelefreden å ha noen fisker i hus. Fin pynt også :-)

    SvarSlett
  4. Grattis med akvarium!
    Du har nok en liten jobb foran deg nå, med å dressere fiskene til å posere fint for fotografen :) Lykke til!

    SvarSlett