fredag 8. mars 2013

Blåse liv...

Ja, kanskje man skulle gjøre et nytt forsøk på å blåse liv i denne forsømte bloggen. Og ja, kvinnedagen er en fin dag å gjøre det på. Nå venter nok folk et innlegg om likestilling og kvinnesak fra meg. For ja, jeg er opptatt av akkurat det. Jeg har denne uka sett flere tv-program som har fått meg til å bli opprørt og kvesse blyanten. Men likevel kjenner jeg at jeg ikke har energi til å gripe tak i det i dag. Jeg har så mye annet å streve med for tiden.  

De som kjenner meg best vet hvorfor det har vært stille her så lenge. Det er slik at når min aktivitet på nettet blir mindre, så er det et tegn på tunge dager... Kroppen min og jeg vil ikke det samme for tiden... Og det er vanskelig å takle. Det gjør vondt når hverdagen handler om å prioritere energien rett. Skal jeg i butikken for å handle, så må oppvasken som regel vente til neste dag - for jeg har ikke krefter til begge deler... Men etterhvert som dagene og ukene går, så venner man seg til det også. Det er utrolig hva man blir fortrolig med.

Og i dag har jeg en god dag, og har benyttet meg av muligheten til å rusle tur i nydelig vintervær. Og i tillegg skal jeg på en 8.marsfest på Frelsesarmeen i kveld. To ting på en dag er en gave i disse tider. Jeg ser at folk lenger sør i landet snakker om vår. Jeg innser at det fremdeles er vinter her midt i landet. Og jeg har vel så ofte sagt at jeg hater vinteren. Men jeg har innsett at det er ikke vinteren det er noe galt med - det er meg det er noe galt med. For innerst inne er jeg veldig glad i vinteren, men jeg har en kropp som hindrer meg i å bruke den. Jeg savner å gå på ski. Jeg savner skogturer med bål, kvikk lunsj og kakao... Men i dag har jeg brukt en time ute i frisk luft og sol... Og det gjør godt for humøret.
Skjærene var ikke spesielt interessert i å møte en turgåer med kamera. Men sporene i snøen var fine. Så fulle av liv. Og de minner om at det ikke er lenge til det går over fra vinter til vår også i denne delen av landet.
Og om noen uker kan også vi ta ibruk hagemøblene våre... Det skal bli godt det...

1 kommentar:

  1. Godt å se at det var en god dag og at du fikk deg en fin rusletur...håper på mange sånne dager for deg fremover og at alt bare går en vei for deg nå- oppover :-)
    Blir herlig med vår nå etterhvert ja...det gjør mye med humøret når dagene blir lysere og lengre :-) Nå ble det jo plutselig ikke trøndelagstur på oss før like etter påske, i stedet for i påsken...hadde vi bare visst dette da du skulle bestille billetter for en tid tilbake...da hadde du jo kunnet komme hit likevel :-) Men vi kommer snart til deg da :-) Gleder oss til det!!

    SvarSlett