søndag 9. november 2014

Sommer og høst...

Ja, både sommer og høst har gått siden sist jeg skrev her i bloggen. Jeg kan ikke skylde på at jeg ikke har opplevd noe å skrive om. For dette har virkelig vært et halvår fullt av begivenheter...
Som i fjor gikk sommerferien sørover til vakre Vennesla, og familien der. Men noe var annerledes denne ferien. Noe var sådd i meg etter ferien 2013 - en tanke om kanskje å flytte på meg. Så ferden sørover gikk med vissheten om at en avgjørelse var nær. Dager med føtter i sand og blomster fra barnehand var med på å forme et valg om å flytte til Vennesla.

Feriens høydepunkt var et fantastisk morsomt bursdagsselskap for søstrene mine. Den ene fylte 40 og den andre 30. Herlig kostymeparty sammen med slekt og venner i Vennesla.
Vel hjemme fra ferien ble avgjørelsen om flytting tatt. Flytteesker kom i hus, og med god hjelp av Stripedyret ble ting og tang pakket. Flere lass med søppel ble kastet, masse havnet på loppemarked, noe gitt til familie og venner. Og et passe stort flyttelass ble gjort klart til kjøring.
Et par uker før avreise, fikk jeg besøkt barndomshjemmet på Oppdal. En dag hvor det var åpen gård der. En flott dag sammen med gamle naboer og gode venner. Takk til venner som stilte med transport og trivelig selskap. En gave jeg lever lenge på.
Så kom dagen da ferden gikk sørover. En dag jeg grugledde meg til. 90 mil i bil er ganske drøyt i seg selv. Og når man i tillegg skal ha med seg en katt som knapt nok har sett en bil før, kan det bli en heftig opplevelse. Men frykten ble bare til glede. Stripedyret oppførte seg eksemplarisk hele turen.  Og med en stødig sjåfør bak rattet ble alt bare fryd.
Framme i Vennesla var det bare å få pakket ut flyttelasset igjen.
Så nå er Stripedyret og jeg bosatt i dette vesle huset. Her trives vi veldig godt. Jeg er fylt av takknemlighet overfor alle de som stilte opp for meg i forbindelse med flyttinga. Folk som hjalp meg med å pakke ned, vaske og kjøre vekk. Folk som hjalp meg med å finne et nytt sted å bo. En sjåfør som ordnet rimelig og trygg flyttetransport. Folk som har gitt meg brukte møbler, hentet ting og tang, pakket ut og ordnet ting for meg her sør. Jeg er heldig - og jeg er veldig klar over det. Det finnes ikke ord som kan fortelle hvor glad jeg er for all hjelp jeg har fått de siste månedene. 

Et nytt kapitel i livet har startet. Hva det vil bringe vet jeg lite om enda...

1 kommentar: