tirsdag 20. september 2016

En sommer er over...

...og jeg sitter tankefull igjen. Jeg hadde ingen store planer for sommeren, men jeg hadde mange små. Og jeg kan vel best oppsummere sommeren som annerledes... 

Det er gjerne slik her i livet, at ting blir annerledes. Det er vel heller sjelden at ting blir som jeg har tenkt i mitt hode, men det trenger ikke bety at det blir galt - bare at det blir annerledes. Da sommeren kom, hadde jeg planer om å ta noen turer med de turistbåtene som går fra Kristiansand. Det er fantastisk godt å komme seg på sjøen. Men dagene kom, og dagene gikk, uten at det ble noen båttur på meg. Men jeg kom ihvertfall så langt at jeg fikk sett sjøen, og det er ikke verst bare det. Når jeg ser gjennom bildene fra sommeren, så har jeg tydeligvis ikke tatt noen bilder de gangene jeg har vandret langs bystranda, så da får et bilde fra i fjor gjøre nytten... 

Men som et tidligere innlegg viser, så fikk jeg startet sommeren med å gjøre stua mi til et mer sosialt sted. En sofa med plass til gjester. Og gjester har jeg hatt i sommer. Både langveisfarende fra Trøndelag, og kortreiste fra nærområdet. I tillegg var jeg også noen turer på kafé med venner. Jeg besøkte min søster med familie noen ganger. Og jeg besøkte venner. Ja, jeg var også på et asylmottak og spiste middag for første gang i mitt liv. Det er sånne hverdagslige ting som gjør meg glad. Det trenger ikke alltid være de store tingene som skjer.

Jeg hadde også planer om å ta noen turer til andre byer på Sørlandet. Det er slik at jeg kan reise så mye jeg vil med buss i begge Agder-fylkene på månedskortet mitt. Så jeg kan komme meg mye omkring uten å bruke masse penger. Men dagene kom, og dagene gikk, uten at det ble noen spontane utflukter med buss på meg.

Men som mitt forrige innlegg viser, så var jeg så heldig å få bli med til Elgtun en tur. Ja, jeg fikk også bli med venner på en tur til Dyreparken. Jeg var så heldig å få se de nydelige små gepardungene. Jammen hadde jeg lyst til å ta med meg en av de søte kattepusene hjem, men jeg innser at det hadde vært fryktelig dumt av meg... 

Jeg kom meg også på en busstur. Riktignok uten å bruke månedskortet mitt... Men både den bussturen og dagen i Dyreparken skal få sitt eget innlegg. Jeg legger bare et bilde fra den turen her, også får resten komme senere... 


Jeg hadde også planer om å gå mange turer i nærområdet. Kroppen trenger trim. Men helsa har vært såpass dårlig det siste året, at det har blitt langt færre turer enn planlagt. Men de få turene jeg har klart, har jeg satt enormt pris på. Det er så mye vakker natur rundt der jeg bor. Jeg hadde egentlig ikke planlagt noen badetur i sommer. Men et bad i elva ble det likevel. Ikke som planlagt, men veldig godt... 

Jeg hadde også planer om å reise til Trøndelag i månedsskiftet august/september. Men august kom, og august gikk, uten at noen billetter ble kjøpt. Nå er håpet at det kanskje blir tur i slutten av oktober. Men jeg er redd oktober kommer, og oktober går, uten at jeg kommer meg på tur... Kroppen vil ikke være med på noen langtur nå. Og jeg stresser ikke med det. Helsa kommer først. Så får vi bare se hva som skjer. Kanskje legger jeg hele turen på is til neste år. For i februar blir jeg gammeltante for første gang. Og da må jeg nordover for å hilse på den nye verdensborgeren... 


1 kommentar:

  1. Gøy å lese nytt blogginnlegg :-)Satser på at du kommer deg til Trøndelag snart...vi stiller som kattevakt ;-) Klem fra meg

    SvarSlett