søndag 11. april 2010

Tidløs

Denne ukes utfordring fra Koselig er tidløs. Jeg sliter fremdeles litt etter påskens datakræsj. Men en titt i de bildene jeg har fått lastet opp igjen, fikk tankene inn på kjærligheten. Jeg kan ikke tenke meg noe mer tidløst enn den. Den sterkeste kraft menneskene er utstyrt med. Og det er vel ikke mange ting som kan få tiden til å stå stille som kjærligheten... En kjærlighet som er fylt av tillit og hengivenhet er den som finnes mellom en jeger og hans hund. Når de sammen sover på sofaen etter en dag på jakt er det en stund som er tidløs...
Og en mamma som holder hendene trygt og varmt om sitt barn er også tidløs. Det er noe som har fulgt menneskene fra jorden ble skapt. Og det er noe som ikke tar slutt mens det er mennesker på jord. Innstinktet og kjærligheten mellom foreldre og barn er det nærmeste min hjerne kommer selve urkraften.

17 kommentarer:

  1. Skønne billeder - og jeg valgte som du kærligheden :)

    SvarSlett
  2. Kärleksfulla bilder och vackra.
    Men kärlek är tidlös så det passar bra till temat.

    Ha d.

    SvarSlett
  3. Kärleken är verkligen Tidlös och dina bilder gör den verkligen rättvisa.. Love your pictures:)

    SvarSlett
  4. Kärleken är tidslös, verkligen... Varför tänkte inte jag på det? *ler*

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Kjærligheten er tidløs, ja det har du rett i! :-D

    SvarSlett
  7. vad härliga bilder på kärlek, älskar hundbilden. Det är så mysigt att ha vovven sovande på magen eller en nybadad baby snusande på sin magen. ahhhh

    SvarSlett
  8. Kjærlighet til en annen og hverandre - vakkert!
    -Margit-

    SvarSlett
  9. Flotte bilder av begrepet "tidløs". Her jeg sitter nå i sofaen, så ligger den ene katten vår inntil meg og tett ved siden av han, ligger marsvinet vårt. Det er en form for kjærlighet det også:)

    SvarSlett
  10. Vakker tekst og vakre bilder. Kjærligheten er uendelig og vakker, tidløs og utfordrende. MEn meget vakker. :)

    SvarSlett
  11. Jeg sier som de andre: fin vinkling og meget vakkert :)

    SvarSlett
  12. Håper du tar imot bloggprisen som ligger inne hos meg. :)

    SvarSlett
  13. Så koselige bilder - og tekst! :)

    SvarSlett
  14. Så fin tolkning - og så fine hender. Hehe.

    SvarSlett
  15. Stille i bloggen, gitt... Håper du har det bra! :) Klem!

    SvarSlett