torsdag 31. desember 2009

2009 er over...

... og jeg fant en oppsummering av året hos Sulvis. Og frekk som jeg er, så stjeler jeg listen og legger inn mine egne svar.

* Hva gjorde du i 2009 som du aldri har gjort før?
Meldte meg på og gjennomførte jentebølgen.

* Holdt du nyttårsforsettene dine og vil du lage nye?

Husker ikke om jeg hadde noen forsetter ved forrige årsskifte, og om jeg hadde det så holdt de ihvertfall ikke. Men nå har jeg forsetter som jeg håper og tror jeg skal klare å holde.

* Ble noen som står deg nær mor eller far?
Ja, både venner og minste søsteren min.

* Døde noen som sto deg nær?
Ja, jeg mistet en kjær onkel i sommer.

* Hvilke land har du besøkt det siste året?
Sverige. Og lenger kommer jeg nok ikke i 2010 heller.

* Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Helse og energi til å gjennomføre ting som er viktige for meg.

* Hvilke datoer i 2009 vil du aldri glemme, og hvorfor?
29.september ble jeg tante til lille Dina Michaela.

* Hva er det største du har oppnådd i år?
Jentebølgen.

* Hva var din største nedtur?
At jeg ikke klarte å gå ned i vekt.

* Har du vært syk eller skadet?
Ja.

* Hva var dine beste kjøp?
Nytt fryseskap.

* Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Ei venninne som sliter med ADHD og mange sår fra fortiden, som gjennom året har jobbet bevisst og hardt for å få et bedre liv.

* Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Om det er noen som sårer meg, så tar jeg opp med vedkommende personlig. Jeg kommer aldri til å henge ut noen i en offentlig blogg.

* Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Husleie, medisiner, tannlege og mat.

* Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Mange flotte konsertopplevelser. Og selvsagt å bli tante igjen.

* Hvilken sang vil alltid minne deg om 2009?
God jul og skål for ungen. For første gang har jeg hatt en julesang med meg gjennom hele året. Klarte ikke å slette den fra mp3-spilleren dette året. Den teksten er så sterk og minner meg veldig om en person jeg tenker mye på.

* Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du:

- Gladere eller mer nedstemt?
Gladere.

– Tynnere eller tykkere?
Uendret.

- Rikere eller fattigere?
Uendret.


* Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Jeg skulle ønske jeg klarte å bruke mer tid på lesing og skriving. Det er mye kunnskap jeg ønsker meg mer av. Og jeg har mange tanker som jeg har lyst til å dele med andre.

* Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Jeg kan med fordel bruke mindre tid foran pc'n...

* Hvordan vil du tilbringe julen?
Håper som alltid at jeg tilbringer den sammen med mennesker jeg er glad i.

* Ble du forelsket i 2009?
Det ville i såfall ikke blitt avslørt her.

* Hva var ditt favorittprogram på TV?
Vet ikke. Ser lite på TV.

* Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei, det hører nok ikke til min natur å hate.

* Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Den som elsker noe annet av Karin Fossum.

* Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Det største nye for meg var nok Les Miserables. Hadde aldri sett eller hørt noe fra den musikalen før jeg dro til Oslo i februar. Og det ble en opplevelse jeg ikke kommer til å glemme.

* Hva ønsket du deg – og fikk?
Det var mye. Men den største overraskelsen var nok da mine søsken spleiset på nytt salongbord til meg i bursdagsgave.

* Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Bedre helse.

* Hva var årets beste film?
I'm not there. Den er egentlig fra 2007, men var ny for meg i 2009.

* Hva gjorde du på bursdagen din?
Husker ikke hva jeg gjorde selve dagen, men feiret begivenheten en annen dag sammen med søstrene mine og familiene deres.

* Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
DDE, familie, venner og min kristne tro.

* Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Fullstendig uten stil.

* Hva har holdt deg i mental balanse?
Troen på Gud og troen på det gode i menneskene rundt meg.

* Hva husker du fra nyhetsåret 2008?
Raset i Kattmarka, valget og Kongo.

* Hvem savner du?
Alle jeg er glad i og som bor for langt unna til at jeg kan se dem regelmessig.

* Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Min nye lille niese Dina Michaela.

* Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Kan ikke komme på noe spesielt akkurat nå.



Godt nytt år ønskes alle som leser her inne. Jeg ser fram til et godt nytt bloggår sammen med dere.

Og selv om jeg har stjålet denne listen, så velger jeg å sende den videre som en utfordring til Fotoblikk, Natalies blogg, Lillelinda og Loffen Blogg. Jeg har veldig lyst til å lese om året dere har hatt.

2 kommentarer:

  1. Selv om jeg ikke ble utfordret her, så har jeg også fyllt ut en slik liste, i tilfelle du har lyst til å lese om året mitt også ;)

    Håper du får et flott nytt år 2010, gleder meg til å følge deg i det nye året! Klem

    SvarSlett
  2. Selvsagt ilte jeg rett inn til deg Anne Grethe. Gleder meg til å følge deg også i det nye året.
    Klem

    SvarSlett