tirsdag 29. desember 2009

Å jul med din glede...

Jammen ble det jul i år også... Nyinnkjøpt og signert nisselue på døra og amaryllis i vinduskarmen min. Juletre har jeg ikke. Men jeg var jo hos lillsøster julaften, og kunne nyte synet av treet der i huset. Sukkersjokk er vel alltid noe som hører jula til. Ihvertfall er det slik for meg. Jeg aner ikke hvilke mengder som har funnet vegen ned i magen min, men jeg er redd det er mye. Uansett smaker det godt. Også regner jeg med at det kommer til å smake fortreffelig med frukt og grønnsaker når januar kommer... Sosialt skal det være i jula. Og lille julaften gikk ferden til søster Sigrid på Kvål. Jeg er heldig som har en så flott familie. Jeg vet det er mange som sitter ensomme i jula. Slik er det heldigvis ikke for meg. Det var tredje jula på rad jeg feiret sammen med Sigrid, Torkild, Mats og Linda nå. Og det er godt. Deilig med juledager helt uten stress. I år var også Lindas kjæreste, Kristian, en hyppig gjest der i huset. Koselig når huset er åpent for ungenes kjærester og venner. Hjertevarme er vel det ordet jeg vil bruke om den familien... Og i går kom søster Natalie med familie på besøk til meg. Koselig å se dem igjen også. Lille Sebastian lager jo liv og røre som bare en liten tass på to og et halvt år kan. Særlig når tante forer med masse sukker i tillegg. Pepperkaker, brus og sjokolade hører jo med i kostholdet til små nevøer i jula. Sunn kan han være andre steder og andre dager (men ja, hadde foreldrene protestert, så hadde jeg selvsagt begrenset tilbudet av sukker...). Og når lille Dina ankommer tantes hus med denne bodyen på, så smelter jo tante fullstendig... (og det er ikke tante selv som har kjøpt den til henne).

2 kommentarer: