torsdag 4. februar 2010

Mer spennende mat...

Nå når jeg holder på å lære meg mer om vegetarmat, er jeg veldig glad for å ha en god venninne som er vegetarianer. Og for noen dager siden fikk jeg en spennende pakke i posten. Pakken inneholdt diverse krydder, Beluga linser (som jeg har vært på leting etter en stund), Zart Dinkel (som er hele og lettere forkokte speltgryn - noe som kan brukes som erstatning for ris), røkt og hermetisk chilli og vaniljesukker. Og sannelig hadde hun fått med seg at jeg elsker hvit Toblerone. Det må vel være verdens beste sjokolade. Den passer ikke inn i et sunt kosthold, men du verden hvor god den er!

2 kommentarer:

  1. Nytt og spennende :-) OG helt sikkert bra for helsa ! Hmmm....blir spennende å se hva vi skal servere deg på konfirmasjonen, da ( noen gode råd taes imot med takk !). Jeg på min side har vært på sjekk hos lege selv idag,det var ikke noe galt....men fikk streng beskjed om å roe/stresse meg ned. Han anbefalte YOGA, må lære meg å puste ordentlig. DET blir også nytt og spennende ;-)

    SvarSlett
  2. Ja, det er utrolig spennende. Og det beste er at jeg fråtser i god hjemmelaget mat for tiden. Godt å legge om kosten uten å føle seg sulten.

    Når det kommer til konfirmasjonen trenger du ikke være veldig bekymret. Jeg spiser stort sett det meste. Det er bare kjøtt som er totalt utelukket. Så kanskje en eller annen form for fisk til meg? Og jeg kommer helt sikkert til å smake på kakene også, selv om jeg prøver å unngå hvetemel, sukker og melk. Men på konfen til veslemor er det lov til å jukse litt med det meste. Bare ikke med kjøttet.

    Blir spennende for deg også framover nå da, med Yoga og avslapning. Yoga er suverent. En av få treningsformer jeg også kan drive litt forsiktig med.

    SvarSlett