mandag 2. mars 2009

Utmerkelse.

Jeg har fått en utmerkelse i dag. Fra Sulvis har jeg fått høre at min blogg er fabelous. Jeg er både rørt og takknemlig. Som fersk blogger hadde jeg ikke regnet med dette.



Prisen innebærer at jeg må fortelle om fem ting jeg ikke kan klare meg uten. Dette er en utfordring som jeg gjerne skulle brukt litt tid på å tenke over. Men jeg kan vel like godt hive meg uti det.

1. Jeg kan ikke klare meg uten de menneskene jeg er glad i. Uten familie og venner hadde jeg ikke vært noe verdt. Nærhet og trygghet betyr så uendelig mye mer enn man tenker over i hverdagen.

2. Medisinene mine. Ja, måtte jeg velge en eneste ting til å ha med meg på en øde øy, så er det netopp medisinene mine. Uten dem ville livet blitt kort og smertefullt. Så enkelt er det. Visst er det noe herk å være avhengig av minst tre doser hver dag, men de gjør det mulig å leve et så fantastisk og rikt liv som jeg har.

3. Bibelen min. Den er min trofaste og gode venn i medgang og motgang. I den har jeg både lesestoff, oppmuntring, trøst og veiledning. Den ble avbildet den gule dagen i fargeuka. Så den er gul, med mange fine kornaks på. Og jeg har satt på et bibelregister på den, så den er kjapp og enkel å slå opp i. Jeg blir ganske hjelpeløs de gangene jeg må låne en annen Bibel, for da blir det plutselig veldig vanskelig å finne fram...

4. Mp3-spiller med masse fin musikk på. Livet uten musikk ville blitt veldig tomt for meg. Hvor mange timer om dagen jeg hører på musikk vet jeg ikke, men det er ikke få. Musikk er balsam for sjelen.

5. Vet ikke om det kan regnes som "ting" men likefullt er det viktig for meg. Og det er gode bussforbindelser. Det at det går busser ofte her jeg bor er veldig viktig. Det gjør det mulig for meg å ha et aktivt og sosialt liv. Endringer i busstilbudet kan være med på å tvinge meg til å flytte. Og jeg elsker stedet jeg bor.

Så gjenstår det bare å nok en gang takke Sulvis for utmerkelsen. Og jeg sender den videre til to blogger jeg har fulgt lenge. Jeg finner mye glede i å lese hos Aase og til Elins altmuligblog
. Your blogs are fabelous!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar