mandag 10. august 2009

Heia Bjarne

Endelig var det klart for den store dagen. I uker og måneder har jeg ventet på kirkekonserten med Bjarne Brøndbo i Børsa kirke. Å komme seg dit med buss på en søndag er egentlig litt av en reise. Det tar sine timer, men er definitivt verdt hvert eneste minutt med venting...

Takket være bussrutene, var jeg ute i veldig god tid. En time og 15min før dørene skulle åpnes var jeg der. Og satte meg godt til rette øverst på kirketrappa. Joda, som vanlig var jeg først i køen... Og plassen jeg fikk inne i kirka var helt perfekt - på første rad selvsagt. Der var jeg i godt selskap med en annen supporter.
Det var første gang jeg var på kirkekonsert med Bjarne. Men etter å ha hørt salmeplata han ga ut for noen år siden, så var forventningene høye. Og jeg ble definitivt ikke skuffet. Han åpnet konserten med "dekksgutten" av Åge. Deretter kom høydepunktene på rekke og rad - godt krydret med morsomme historier mellom. Han fylte kirkerommet på en fantastisk måte.

Men hvis jeg er nødt til å plukke ut et absolutt høydepunkt, så var det nok "blott en dag". En av de fineste sangene jeg vet av - og Bjarnes versjon er den beste i mine ører.
Jeg fikk også et nytt bekjentskap under konserten. For Bjarne hadde med seg et enmannsorkester. Trygve Brøske fra Surnadal må vel kunne kalles et multitalent innen musikk. Og det var utrolig morsomt å få høre ham live. Og samspillet mellom han og Bjarne var veldig godt.

Og etter konserten fikk vi to supporterne lokket Bjarne inn igjen til fotografering. Morsomt å ha et bevis på at jeg faktisk har vært der og hilst på ham. Men blyg som jeg er, så velger jeg også denne gang å bare stikke luggen over bildekanten...

2 kommentarer:

  1. Blyg som du er ja... :-)
    Høres ut som en super konsert!

    -Margrethe

    SvarSlett
  2. Jeg var på julekonsert med DDE for 2-3 år siden, helt uforglemmelig! :)

    SvarSlett