fredag 4. september 2009

Berserk på shopping...

Jeg er ikke kjent for å være noen stor shopper. Jeg kan gjerne rusle rundt i butikker en hel dag, uten å kjøpe noe som helst. Jeg liker ikke å kjøpe klær, og må gjerne ha med meg Aase som assistent for at jeg i det hele tatt skal komme meg inn i prøverommet. Men ingen regel uten unntak. En tur i Sandnes sentrum og en tur på Kvadrat kjøpesenter fikk pengene til å fly...
At jeg kjøper to sorte vesker kan ligne meg. Men folk som kjenner meg, vet hvorfor jeg trenger sorte vesker i mange størrelser. Jeg var på jakt etter en veske som var litt større enn de jeg hadde fra før. Og jeg fant en på Fretex som passet veldig bra til mine behov. Men dagen etter fant jeg en til i en annen butikk. Og plutselig hadde jeg to sorte vesker i nesten samme størrelse. Men det er helt sikkert kjekt å ha...

Jeg er heller ikke kjent for å være særlig fargerik. Sort, grått, brunt og mørkeblått er gjengangere i skapet mitt. Og min hatfarge nr 1 er rosa. Så da er det helt logisk at jeg måtte falle for en rosa topp (som jeg fremdeles synes er kjempefin, selv etter noen dager...). Og som om det ikke var nok, så er jeg nå lykkelig eier av en turkis allværsjakke. Jeg har lenge hatt behov for ny allværsjakke. Og jeg er strålende fornøyd med kjøpet, men har ikke fått testet den ute i regnvær enda. Håper den er så vanntett som den bør være...

En liten niese er ventet til verden ganske snart. Og en liten dress i myk velour måtte bare bli med hjem til Trøndelag...

Og en liten nevø som snart blir storebror må jo også ha feriepakke fra tante. En deilig turbukse, en genser og en bil skulle passe bra...

Dilla på skjerf har jeg, selv om jeg strengt tatt ikke er noe flink til å bruke skjerfene mine. Og noen ganger finner man bare noen som ikke kan bli igjen i butikken...

Og sist, men ikke minst, fant jeg en kjempekjekk hårbørste. En liten sammenleggbar sak som er grei å ha i veska. Og jammen er det speil på den også. Kjekt å ha...

2 kommentarer:

  1. Sånn hårbørste har jeg også. Smart ting! Vesker i forskjellige størrelser er også smart. Det varierer jo hvor mye man trenger å ha med seg.
    Jeg har vært litt hermekråke denne uka. Randi (korpslederen) var på en sportsbutikk og kjøpte seg en kjempefin, orange, allværsjakke. Nedsatt fra 999 til 399. Gjett hvem som kjøpte seg maken noen dager etterpå ;) Så nå matcher jeg sjefen ;)

    SvarSlett
  2. Du kan evt. impregnere jakken før du bruker den.

    Ellers var det jo mye mer shopping enn jeg ville forventet. Og du overrasket med sms om rosa topp gitt. *knis*

    SvarSlett