fredag 27. november 2009

Advent

Jeg er så heldig at jeg har gode hjelpere i hverdagen. Når helsa gjør at man ikke kan ta julerengjøringa selv, så er det godt med familie som stiller opp. Onsdag var lillesøster Natalie og vesle Dina her for å vaske. Den store vaskehjelpa ble det ikke tatt noen bilder av. Men veslejenta som bare var på besøk hjemme hos tante for første gang ble foreviget. Ei tålmodig lita frøken som lå og pludret seg gjennom alt av vasking. Litt mat, bleieskift og litt oppmerksomhet innimellom var akkurat passe den dagen. Og støvsugeren er fin sovemedisin for vesla. Og da pappa'n og storebror kom for å hente jentene sine hjem igjen, dro pappa'n og jeg ned for å handle. Så fikk jeg hjelp og transport til en storhandel. Storebror Sebastian bidro med god hjelp til å tømme alle bæreposene da vi kom hjem igjen. Men boksen med Pringles skulle ikke inn i skapet. Den var absolutt til for å spises med en gang. :) Årets store adventproblem var å få kjøpt ny adventstake. Tidligere har jeg brukt et gullfarget fat med kubbelys på. Men det tar for stor plass på bordet. Og det er tungt å flytte på. Så ønsket var en enkel og lett lysestake. Og helst til telys. Løsninga fant jeg på Europris til den nette sum av 99 kroner. Den er jo så genial at hvis jeg senere ønsker å bruke vanlige lys i den, så er det bare å snu den opp ned. En liten nisse har også funnet det for godt å holde meg med selskap i disse dager. Han sitter pent i stolen til Sebastian, og venter på at storfamilien kommer på besøk i morgen. Da regner han med å få leke litt med stolens eier ;)
Og med stjerna på plass i vinduet, er det klart for en fredelig og fin adventstid. Jeg kjenner freden senker seg langt inni hjerterota. Det er godt å være meg nå!

3 kommentarer:

  1. Kjempefin adventsstake! Så koselig å pynte opp til jul! Håper du får en flott førjulstid :)

    SvarSlett
  2. Koselige bilder :-)Det ble veldig trivelig hos deg, da !

    SvarSlett
  3. Så koselig blogg!! God jul til hele din familie!!

    SvarSlett