lørdag 23. april 2011

Påskestart

Første del av påska ble tilbragt på Håen i Melhus. På hytta til min søster Sigrid. Og det ble flotte dager, selv om været ikke viste seg helt fra sin beste side. Uansett var det godt å få tid sammen med deler av familien. Det er liksom ingen selvfølge at tenåringene gidder å bruke tid sammen med tante, så det er bare å nyte det mens man kan.
Mats i en uvanlig posisjon. Det er ikke den gutten som pleier å sitte rolig med hendene i fanget. Ikke sitter han mye rolig, og når han først gjør det har han som regel en gitar eller noe annet i hendene. Energien er litt skjevt fordelt i vår familie - og Mats har nok blitt tildelt en overdose av den.
Bildet her kan vel få noen og enhver til tro at hun tilbragte dagene på hytta med å sende tekstmeldinger og ringe kjæresten. Men det gjorde hun ikke. Hun brukte mye tid på å løse kryssord. Og hun lærte seg å strikke nå i påska.
Mor og far koser seg ute på plattingen. I det hele tatt var det fred, ro og harmoni på hytta. Og jeg er veldig glad jeg fikk være med på påsketur.
Så moro kan man ha det med en liten lommelykt og et kamera...

Godterier, kryssord og krim. Ingen påske uten...
Nosler - tantes favoritthund.

Deilige dager på hytta ble avløst av deilige dager hjemme. Jeg er veldig takknemlig for dagene på fjellet. Men samtidig var det godt å komme hjem igjen. Og i hjertet har jeg med meg gleden og takknemligheten over at jeg har søsken som regner med meg og stiller opp for meg. De er med på å gjøre livet mitt godt.

4 kommentarer:

  1. Hmmm...det var jo hyggelig at du satte pris på hytteturen :-) Bare synd dette med været, da. Har nettopp kommet hjem vi nå og vi har hatt fantastisk vær de siste to dagene iallefall ! Har tatt et par hundre bilder, så det blir litt sortering før det blir noe blogging her. Hehe. Kos deg videre i påska...

    SvarSlett
  2. Morsomt bilde av Mats i mørket, hehe :P
    Ser ut til at dere har kosa dere masse! :-)

    SvarSlett
  3. Bildet av Mats er ikke tatt i mørket. Det er tatt i fullt dagslys inne på stua på hytta. Men det er tatt uten blitz.

    SvarSlett
  4. Åja, så for meg at dere drev å leka dere i mørket jeg...kunne Mats godt ha gjort :-)

    SvarSlett