søndag 18. oktober 2009

Studentkoret Aks.

Torsdag 15.oktober var jeg så heldig å få høre studentkoret Aks. Det er et tverrkirkelig kor for studenter i Trondheim. Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde de helt store forventningene. For på forhånd hadde jeg lest litt på hjemmesiden deres, og skjønt at det er et lavterskel-tilbud uten opptaksprøver. Vel, jeg ble gledelig overrasket. Det jeg fikk høre den kvelden var vakker sang. Det var rett og slett nydelig å høre på. Blant annet presenterte de et par folketoner, som var blitt rocket opp litt. Og det var perfekt. Det var et ungdommelig preg over folketonene, men ikke så rocka at det ble støy. Det var behagelig å høre på fra første til siste tone. Og jeg vurderer faktisk å ta en tur på adventskonserten deres i slutten av november. Det frister å høre mer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar