mandag 15. mars 2010

En grønnmalt benk i Rio

Jeg henger litt på etterskudd når det gjelder bloggen min. Fredag 5.mars var vi en gjeng damer som var ute sammen. Først middag på Egon. Og deretter konsert på Trøndelag Teater.

Forestillingen En grønnmalt benk i Rio, baserer seg på sangene til Otto Nilsen. Det ble en koselig reise gjennom gamle og kjære sanger. Det hele ble ledet av gitaristen Tom S. Lund. Han presenterte sangene og historiene bak dem. Med seg hadde han jazz-sangeren Kirsti Huke, bassisten Sveinung Hovensjø, trommeslageren Kennet Ekornes, Viggo Sandvik og Henning Sommerro.

Kirsti Huke må vel sies å være den som bar det hele. Hun har en flott stemme, som passer veldig godt til Otto Nilsens sanger. Veldig behagelig å høre på. Og jeg lo godt da hun og Viggo Sandvik framførte en morsom og modernisert versjon av "Pappa'n til Tove-Mette". Morsomt var det også de gangene Henning Sommerro viste seg på scenen.

En forestilling jeg er glad jeg fikk med meg. Men jeg må vel si at jeg følte meg litt snytt over at det hele varte bare en time og tyve minutter. De kunne godt tatt med mer av Otto Nilsens enorme sangskatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar