onsdag 31. mars 2010

Speltkorn

For en stund siden fortalte jeg om en overraskende pakke jeg fikk i posten. Den inneholdt masse spennende og ukjente matvarer. Blant annet fikk jeg en eske med ZartDinkel. Det er forkokte speltkorn, som brukes som erstatning for ris. I går kveld prøvde jeg det for første gang.
Jeg kokte grynene i lettsaltet vann, silte av det vannet som ble til overs, og tilsatte sitronsaft, dill og hakkete plommetomater. Dette spiste jeg sammen med stekt lange.

Og jeg må si det smakte godt. Litt uvant med den kornsmaken til middagen. Men absolutt noe jeg kommer til å bruke mer av. Jeg følte også at jeg ble mett på en mer behagelig måte enn av ris. Og metthetsfølelsen varte lenger. Ofte blir jeg fort sulten igjen etter et fiskemåltid, men ikke i går kveld.

3 kommentarer:

  1. Så spennende. Jeg vil gjerne på middag hos deg :)

    SvarSlett
  2. Det matbildet var utrolig flott - og godt så det ut også :)

    SvarSlett
  3. Nam! Det både så og hørtes godt ut!

    SvarSlett