torsdag 9. juli 2009

En ny favoritt

Jeg elsker ost i mange varianter. Regelen er nesten at jo verre osten lukter - jo bedre smaker den. For ikke så lenge siden oppdaget jeg en ny tube fra Kavli. Og den måtte prøves. Nå er ikke smøreostene fra Kavli av mine favoritter. Men det er alltid greit å ha en tube eller to i kjøleskapet. Da mangler jeg liksom aldri pålegg. Den nye Edelosten er mer enn bare noe som er kjekt å ha. Det er den mest smakfulle osten fra Kavli. Deilig smøremyk blåmuggost. Noe mildere i smaken enn de faste blåmuggostene. Men likevel er den full av smak. Den har blitt fast inventar i kjøleskapet mitt. Den er nydelig på brødskive eller knekkebrød. Og det passer veldig godt med paprika på den. Og den er også nydelig som fyll i bakt potet (sammen med mais og bacon).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar