mandag 13. juli 2009

Søndagsmiddag

Det er lenge siden jeg lovte Sulvis å bli med på en ukes middagsprosjekt. Jeg har ikke glemt det, og begynner med gårdagens middag.
Man trenger vel ikke alltid starte en uke med mandag?


Når jeg rusler tur i nærmiløjet om sommeren, kjenner jeg ofte duften av grillmat. Jeg hører glade stemmer og latter. Ja, sommeren er visst grillsesong. Men ikke for meg. Jeg har ikke tatt meg bryet med å kjøpe grill. Men det hender jo jeg blir invitert på grillfest - og det er veldig koselig. Grillmat er godt det. Men jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt glad i sommerkoteletter. Det blir for salt og for røkt for min gane...

Men selv om jeg ikke er noe glad i stekte/grillete sommerkoteletter, så har jeg ofte sommerkoteletter til middag. Kokte sådanne. Når de får en time eller to i gryta blir de passe møre og passe salte. Kokekrafta brukes til å lage lys saus av. Og med poteter, rotgrønnsaker og tyttebær er det nydelig søndagsmiddag. Bildet er tatt en gang jeg desverre ikke hadde ferske grønnsaker i hus. Men frossen grønnsaksblanding er også greit en gang i blant. Gårdagens middag glemte jeg å ta bilde av. Men det var samme retten - med kokt kålrot til. NAM!

1 kommentar:

  1. Så fint at du vil bli med i utfordringen! :) Gleder meg til daglig inspirasjon!

    SvarSlett