søndag 12. desember 2010

Celine og Malin

Gårdagen ble også en fantastisk dag. Da var det klart for Celine og Malin. Det var andre året på rad at de var med på grytekonsertene. Og det var tydelig at mange hadde fått med seg at de skulle spille. For i god tid før konserten skulle begynne, benket små og store seg foran scenen. Det ble mye folk. Og med torgbodene og julelysene i bakgrunnen, ble det en fantastisk ramme rundt konserten.
Og jentene sprudlet på scenen. Julesangene fylte torget denne ettermiddagen. Og jeg kjente bare at hjertet ble varmere og varmere. Det ble en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. At jentene også hadde fått med seg hva julegryteinnsamlinga handler om var tydelig. De fortalte fra scenen hvorfor de var der, og oppfordret publikum til å gi litt til de som ikke har det så godt her i byen.
Det jeg ikke var klar over, var at årets vinner av melodi grand prix jr, Torstein Snekvik, sto på første rekke blandt publikum. Men det visste jentene, og ordnet det slik at han kom på scenen og ble med på siste sangen. Tre herlige unge sangere framførte Rockin' around the Christmas three på en måte som fikk meg til å kjenne en bitteliten tåre i øyekroken. Tusen takk skal dere ha alle tre.

Dagens andre konsert var det Trondheim Politi's Brassband som skulle holde. Hvordan den konserten gikk vet jeg i skrivende stund ikke. Jeg var i Olavshallen og feiret 50-årsdagen til Torstein Flakne da (en jubileumskonsert jeg skal komme tilbake til senere). Jeg er spent på å komme nedover til byen i dag, og få rapport fra brasskonserten. Og jeg gleder meg til å høre det samme brassbandet ved julegrana på torget på fredag. Skal nok få blogget litt om dem da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar