fredag 10. desember 2010

En god start...

Ja, så var årets grytekonserter igang. Og for en start vi fikk.
At DDE åpnet hele konsertrekka i år er jo helt fantastisk. Bra med folk og god stemning. De kjære julesangene kom på rekke og rad, og jeg storkoste meg der jeg sto. Når de dro med publikum i allsang på "Deilig er jorden" som avslutning kjente jeg en stor varm takknemlighet i hjertet. Så glad for at DDE i år etter år stiller opp for at vi skal få inn penger til mat, ved, klær og omsorg for mennesker som sliter i hverdagen.


At jeg hadde fått den store ære å dele ut diplomer til dem etter konserten gjorde meg ikke nervøs engang. Ikke like lett å få sagt det man skal si, når Bjarne står rett bak og kommenterer, men det ble en trivelig diplomseremoni.
Dagens andre konsert var det Terje Tysland som skulle stå for. Ikke så mye julestemning over sangene hans. Men stemning var det. De gode og kjente slagerne hans fungerte veldig godt en fredag i desember. Og det var helt tydelig at det var noen skikkelige fans på første rad. Og når en av dem ønsket seg "Gutta på by'n" var ikke Terje vond å be. Selv må jeg innrømme at jeg kunne alle sangene han sang, og koste meg med å synge med der jeg sto i snøværet.


Og Terje var den som imponerte meg mest i dag. Jeg visste at han hadde en annen spillejobb senere i kveld, og regnet med at det var i byen. Men nei, da han gikk av scenen hadde han tre timer på seg til han skulle på scnenen i Oppdal. Han hadde kjørt ens ærend fra Oppdal til Trondheim for å spille gratis i en halvtime i vinterkulde på torvet. Og som han sa i etterkant: man kan ikke si nei til en sånn forespørsel. Imponerende Terje!!! Diplomen du fikk var vel fortjent...



2 kommentarer: